GalaxyTECH

GalaxyTECH

این وبلاگ برای تمامی دانایان و علم جویان است.درباره همه چیز ....
GalaxyTECH

GalaxyTECH

این وبلاگ برای تمامی دانایان و علم جویان است.درباره همه چیز ....

تحقیق پرورشی

هر موضوع یا حتی هر کلمه یا سوالی که به ذهن ما می رسد چند جنبه و چند معنی ظاهری و باطنی دارد.در لغت کلمه شاداب به معنای شاد بودن است اما شرایطی پیش می آید که به معانی دیگر ترجمه شود هر محیط یا مکان از اجتماع جمعیت ساکنی از همان مکان بوجود می آمده است.هر اجتماعی از

 

  انسان هایی با سلایق ، علایق ، و افکار متفاوت بوجود می آید.در بررسی این موارد به جوامع مختلف و فرهنگ های متفاوت می رسید به جز این چند مورد بسیار مهم که کمتر به چشم می آید.یکی از این موارد ادیان مختلف است که از یک رهبر و یا پیامبر و چند یا چندین هزار عضو تشکیل شده رهبر یا پیامبر مغز و قلب جامعه دینی است . و مردم استخوان بندی جامعه دینی را تشکیل می دهد.و نیز می تواند مبلغ آن دین باشند.میزان علاقه مندی و پایبندی مردم به دین قوانین و برنامه ریزی و بعد عمل می کردند که از فاکتور های پیروزیشان بودکه توسط رهبر یا پیامبرتعیین می شود به تلاش اعضای اصلی آن دین بستگی دارد.هر دین یا جامعه پس از پایه گذاری آن ممکن است به چند حزب و گروه تشکیل یافته ، تقسیم شوند.مردم عضو در آن بر اساس برنامه افرادی که رئیس آن هستند، زندگی می کنند.سطح زندگی آن ها به میزان عقل رئیس بستگی دارد . متأسفانه انسان هایی به قدرت می رسند که شایستگی آن را ندارند .قدرت از اول خلقت بوده و تمام انسان از اول به دنبال آن و ثروت می گردد ؛ گویی که نمی دانند حتی اجازه بردن یک سکه سیاه از ثروتش به گور را هم ندارند و نتیجه آن همه قدرت طلبی یک یا دو متر پارچه سفید است ولی با این همه ...  . البته سطح کاری مردم احزاب بابه تبلیغات و نوع باور خود و پدران آنها بستگی دارد.فقط اینها نیست به خیلی از عواملی وابسته است . البته که موضوع ما بر تفکر و عقل و ... بستگی دارد ولی پیش نیاز آن این مطالب بود.بسیاری از افراد می گویند که می خواهند جامعه را تغییر دهند و به دنبال پول و قدرت اند ، این انسان ها گر چه پیروز هم بوده باشند اما مورد اعن و نفرین قرار می گیرند مانند:معاویه و انسان هایی نیز وجود دارند که واقعا" به دانبال تغییر جامعه اند . در رسیدن به این اهداف چد چیز مهم است 1- هدف و ایمان 2- تلاش 3- امید 4- رعایت اعتدال 5- رهبر .

 

 

 

هدف و ایمان

هدف : باید کار های صورت گرفته برای یک هدف باشند که کار بی هدف با شکست حتمی مواجه خواهد شد.

ایمان : باید به کاری که می کنیم و هدفی که داریم ایمان داشته باشیم وگرنه فقط خود را مشغول کرده ایم

امید

باید به آینده امیدوار بود خیلی ها  در خیلی کارها  امید را باور ندارند غافل از این که این امید راه تعقل  و تفکر را باز می سازد و می تواند ابزاری برای پیروزی باشد

رعایت اعتدال

نباید در انجام کارها برای هدف ، حق کسی را ضایع کنیم یا بخاطر منافع خود باعث ضرر و زیان جانی و مالی دیگران نشویم .  خدا از حق الناس نمی گذرد در حالی که از حق خود می گذرد

رهبر

از همه اینها مهم تر رهبری است که نقش اصلی را ایفا می کند.هیچ کار یا انقلابی بی رهبر به هدف نمی رسد و باید کار ها ی انجام شده توسط این رهبر که باید صلاحیت داشته باشد برنامه ریزی شده باشد . البته خود برنامه ریزی بسیار مهم است .امثال زیادی در ایم مورد بکار برده می شوند.

انسان واقعی باید با پیروی از اعتدال و با تکیه بر ایمان و تفکر و عمل به واجبات و ترک محرمات خود راتغییر دهد و بعدا" اگر خیلی دلسوز بود و مغزش کار می کرد ، در ابتدا خانواده و بعد جامعه و سپس دنیای خود را آباد کند .برای داشتن یک جامعه خوب با فاکتور های عالی باید در ابتدا فرهنگ و زبان و ملیت حفظ شود نه که برای پول بیشتر به کشور های دیگر رفت و ادای آن هار ا در آورد ( گرگ زاده گرگ شود                 اگر چه با آدمی بزرگ شود )

 

 

 

لازمه یک جامعه شاداب یک جامعه فعال است . امروزه با وجود تکنولوژی و آپارتمان همه در خانه که فقط دیوار است خیره شده و هیچ جایی ندارند . البته آپارتمان سازی یک فرهنگ غلط اروپایی است .ما باید با فرهنگ پیش برویم.ما از دیر باز به حیاط های مفرح و دلباز احتیاج داشتیم در حالی که آنها یک خانه چند نفری داشته اند.ذات آدم ها را به هیچ وجه  نمی شود تغییر  داد .به دنبال شادابی باید در ابتدا فعالیت ها افزایش یابندکه مقصر اصلی آن حداقل به نظر ما تکنولوژی است . اینها و فست فود باعث پیشگیری از فعالیت های انسان می شود . امروزه با وجود حجم کاری زیاد ، وقتی برای ورزش و سر زندگی باقی نمی ماند و ریشه مغز و اعصاب از ریشه خشکیده و باعث افسردگی و در نهایت مرگ می تواند باشد .با وجود همه این ها برای زندگی راحت ، انسان باید از تکنولوژی استفاده کند. و نیز لازمه بی نشاطی نیز همین است.

نشاط نیز از فعالیت های اخلاقی نشأت میگیرد. در ابتدا نیز همین تکنولوژی البته از نوع مجازی باعث تخریب مغز و اعصاب و روان می شود .این تکنولوژی های مجازی مانند: اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث تخریب فرهنگ و تنبل کردن انسان ها می شود.در ابتدا باید تلاش برای یافتن جواب به صورت فکری و تجربی باشد نه به صورت مجازی با شد. باید استفاده از این های به حداقل برسد .

البته نشاط فکری به فشار های اجتماعی بستگی دارد . افراد آداب معاشرت ، کسب و کا ر همگی باعث بر هم ریختن اعصاب و روان می شود . هر یک از این ها تأثیر نسبتا" مخربی بر روی افکار دارد.

برای لذت بردن از زندگی روزمره و مفرح کردن روزگار باید فشار های اجتماعی کم شده و طرز فکر مردم عوض شود.همه چیز را نباید جدی بگیرند ، خوش باشند ، غصه گذشته را نخورند ، اما فکر کنند و از حرص و طمع برای پول در آوردن یا قدرت طلبی دست بردارند و کمی بکاهند و از خوشی های زندگی و داشته هایشان لذت ببرند. البته به طور کلی مفرح بودن به روح و روان بستگی دارد اما بخش های دیگری هم هست. ما باید از طبیعت یا باغچه ها ی اطراف و یا از خوشی ها و نیز از علم بهره ببریم و یه ورزش کردن بپردازیم تا از شر نارا حتی ها خلاص شده و زندگی مفرحی داشته باشیم.

  

عقل

به نظر برخی ها عقل توانایی فکر کردن در مورد چیز هاست . در ظاهر یک کلمه سه حرفی بی -ارزش است اما در باطن ملاک برتری بشر است.عقل ملاکی بسیار با ارزش است که انسان را از حیوان متمایز می کند. این عقل مانند زبان سر را پاسبانی میکند.معمولا افراد عاقل بسیار موفق -اند چرا که پیروی از عقل بهتر از پیروی از دل و ... است.

اول از عقل جسمانی شروع کنیم.عقل سالم در بدن سالم است. پس باید خوب به خود رسیدگی کنیم.باید به موقع سخن گفتن اول کمی فکر کنیم و بعد از آن سخنی بر دهان بیاوریم.با عقل می توان بر دنیا حکومت کرد ؛ اما نباید در راه ناسپاسی خدا استفاده کرد. عاقل می تواند با استفاده از عقلش دنیا را از دست زورگویان نجات دهد ؛زیرا عقل و شناخت باعث شناخت فرد شده و او را به ما معرفی می کند .از عقل باید در محل های مناسب استفاده کرد.

 اگر بخواهیم به این موضوع بیش از حد بپردازیم باید هزاران نسخه کتاب داشته باشیم.پس با یک تعریف کلی آن را به اثبات می رسانیم:

« عقل عامل پیشرفت و سلاح و ملاک برتری انسان ها است »

این گفته از آنجایی ثابت می شود که اگر یک گربه را اذیت کنی ، چه بزرگ باشی ، و یا او را نوازش کنی فقط یک نوع حرکت نشان می دهد ولی انسان می تواند بوسیله عقل خود در مواقع مختلف تصمیمات مختلفی بگیرد. برای معقول شدن جامعه ابتدا باید سطح اندیشه ها مقداری بالاتر باشند و دیگر از چشم و هم چشمی و اسراف و خود نمایی پرهیز شود.

 

---------------------------------------------------------------------------

در جوامع امروزی استرس و فشار ناشی از کار و تکنولوژی خیلی مخرب و عامل اصلی بیماری هایی چون سرطان ، مشکلات اعصاب و روان ، عقب ماندگی ذهنی و ...است.معمولا" به دلایل مالی و یا اجتماعی این استرس منتشر می شود .این استرس منابع گوناگونی برای سنین مختلف دارد که با توجه به سن و میزان فشار , فشار استرس یر روی همه سنین مساوی است با این تفاوت که فشار های فرهنگی مذهبی بیشتر از استرس است . فشار های فرهنگی شبکه های اجتماعی و... و فشار های مذهبی توحین به ساحت مقدس امامان و پیامبران ادیان است که جرمی نابخشودنی است .و گروه های مختلف , در این موارد واکنش های مختلفی از خود نشان می دهند.

علم

علم روشی برای حل مسائل روزمره و سلاحی است که مخرب یا مفید بودن آن به نوع استفاده بشر بستگی دارد.تاریخ ، جغرافی و علوم ... همگی جزء بزرگی از علم هستند اما امروزه با توجه به گسترش صنعت و بازی های رایانه ای و شبکه های مجازیو تلوزیون ، کمتر کسی به سراغ علم می رود و هدف از کسب علم ، علم واقعی نیست ؛ بلکه برای کسب نمره قبولی است . برای داشتن جامعه ای علمی ابتدا باید علاقه ای وجود داشته باشد وگرنه مانند این است که هزار بار قرآن را برای در و دیوار ختم کرده باشی.به نظر برخی ها باید در ابتدا رشته بندی تحصیلی شود نه در دبیرستان.برای اینکه کسی به طور مثال می خواهد در آینده معمار شود دیگر نیازی به خواندن فلسفه و زبان عربی ندارد و ریاضی و فیزیک به درد و می خورد. دوم اینکه باید علم به روش اجباری نباشد.سوم : این دلایل مختلفی می تواند داشته باشد از جمله درآمد های اقتصادی. برای مثال حدود چند هزار نفر سالانه از نظام پزشکی استفاء می دهند و از آن خارج می شوند.چون با وجود مدارک تحصیلی ارزشمندشان کاری برای انجام ندارند و این به جز آسیب های مالی آسیب های روحی روانی هم دارد یا ممکن است ثروت یا عقده دلیل آن باشد و یا فرد بیش از حد از خود راضی باشد که بررسی هریک از این موارد (به قول ترک ها) کار حضرت فیل است.

نوشته : علی پور حسن - متین حسین پور Mhpt

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.